Com a propietari de l’empresa, creieu que esteu a la cruïlla del món que canvia de sobte? Que és un llarg camí cap a l’èxit?

La necessitat ara és canviar, aprendre ràpidament i adaptar-se a les noves pràctiques i models que millor serveixen als nostres clients, tenint en compte els costos i ingressos; sense esmentar les regles i regulacions encara poc clares que regeixen el nostre sector.

Llavors, com ho fem perquè aquest «món desconegut» sigui familiar? Com ens reconectamos cap a l’èxit?

Reconnecta't al èxit durant el canvi
Reconnecta’t al èxit durant el canvi

Vivim temps incerts en què tot el que hem donat per fet sembla haver canviat. Simplement respirar a l’aire lliure i caminar pel carrer se sent com ‘llibertat’. Molts de nosaltres encara estem cansats i encara estem pensant dues vegades abans d’accedir a aquesta ‘llibertat’. Encara no m’he acostumat a el llarg procés de desinfecció que he de fer. Cada vegada que torno a casa meva, i molt menys al meu lloc de treball. Aquests són alguns petits canvis que són descoratjadors, i tots hem de fer un esforç addicional perquè siguin «familiars».

Amb aquesta forma de vida «desconeguda», pensar en reobrir el meu restaurant em fa por.

Com prendrem les comandes? Com podem garantir la seguretat de tots? Quines despeses addicionals estan involucrats? Quantes persones voldran dinar al restaurant? Com organitzem els lliuraments? Sobreviurem a això? Com tinc cura a la meva filla quan estigui a casa? Què es permetrà en 2 setmanes … 1 mes … 2 mesos? Què no es permetrà encara?

I enmig de tot això, em vaig trobar amb una xerrada de Marisa Peers, terapeuta i experta en comportament. Ella va dir que l’única diferència entre els que tenen molt d’èxit i els que no, és que els primers «ho fan igualment». I quines són les pràctiques que hem d’adoptar per «fer-ho de totes maneres»?

Si això se sent com una «mentida» o «fals» d’alguna manera, el millor és començar amb gratitud. Un simple “gràcies” per qui ets en aquest moment. Un somriure per el que tens i un copet a l’esquena per viatge que t’ha portat fins aquí. «Estic agraït perquè sóc prou …»

Un simple "gràcies" per l'èxit
Un simple “gràcies” per qui ets ara mateix.

Pregunta’t: «Què hàbit / sistema de creences / procés de pensament ja no em serveix per a prendre aquesta acció?» «Com ho deixo anar?» «Quin és el nou sistema d’hàbits / creences o procés de pensament que necessito adoptar per poder prendre aquesta acció cada dia?» «Com acull això en la meva vida?»

Mantenir a la vista l’objectiu més ampli és l’únic motivador durant aquest temps. Per tant, assegura’t que el teu «Per què» per fer això sigui molt gran. Pregunta’t «Per què vull això?» «Quina part de mi serà expressada o realitzada a través d’aquest èxit?» «L’objectiu està alineat amb els meus valors?» «Qui més es beneficiarà quan aquest somni es faci realitat?» Quan la raó per a l’objectiu final és clara i volguda, es converteix en el combustible per assumir totes les tasques avorrides i aterridores en el camí.

L’objectiu és clar
Quan la raó per a l’objectiu final és clara i volguda, es converteix en el combustible per assumir totes les tasques avorrides i aterridores en el camí.

I això està relacionat amb dir «No» a totes les coses que no són tan importants o que et treuen qui ets tu i cap a on vas. I també està relacionat amb dir «Sí» a alguns mims i cures personals. Perquè cada esforç mereix una recompensa. Així que sé amable amb tu mateix i dóna’t permís per riure i obtenir consol de maneres petites. Però la clau és retardar la gratificació. Posposar una mica el plaer. Fes que el «desconegut» sigui familiar primer. Però també tingues en compte que a vegades el desconegut necessita familiaritzar-se amb «cuidar-se amablement».

Pregunta’t: «Què és més gran, la teva raó per a la meta o la teva por a el rebuig?”Per tant, tria sentir-te emocionat i familiaritza’t amb el «no familiar». Pots sentir que és difícil en aquests temps; és el moment adequat d’oportunitat; el lloc correcte per «ser» per a l’èxit personal i professional. 

Difícil, aterridor, desconegut o incòmode … les persones altament reeixides trien «fer-ho de qualsevol manera …»

«Què és més important per a tu: l’amor per el teu somni o el disgust per fer aquest canvi?»

Anuradha Dalmia

Propietària Kriti Restaurant

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *